Showroom
U bent uitgelogd Uw account Mijn account Om producten te kunnen bestellen heeft u een account nodig. Registreren Create a new shop account

Ontwerp je eigen gordijn.

Gordijn.nl helpt je om eenvoudig jouw ideale gordijnen op maat samen te stellen met een keuze uit meer dan 400 stoffen in verschillende kleuren en dessins

Kies je gordijn of Laat je inspireren

Klachten en retouren

Ruilen of retour sturen niet mogelijk

Gordijn.nl maakt en levert gordijnen die speciaal voor jou op maat zijn gemaakt. Daarom is het niet mogelijk om deze producten retour te sturen, aangezien we dit specifieke product niet meer kunnen verkopen aan een andere consument. Als er productiefouten zijn gemaakt is retourneren natuurlijk wel mogelijk.

Klachten over je gordijnen

Op deze pagina kun je lezen welke garanties Gordijn.nl geeft en hoe we klachten afhandelen. Het is belangrijk dat je je gordijn goed controleert zodra je het hebt ontvangen. Als je niet tevreden bent over het gordijn omdat het niet goed is gemaakt of niet goed functioneert geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door, in ieder geval binnen 5 werkdagen na ontvangst van het gordijn. Omschrijf duidelijk wat je klacht is, dan geven wij je binnen 14 dagen een reactie.

Wat  mag je verwachten van onze gordijnen?

  • Wij leveren de gordijnen volgens de omschrijving en specificaties in de bestelling. Controleer of de levering gelijk is aan de bestelling.
  • Wij leveren de gordijnen met de gekozen stof conform het bestelde knipstaal van de stof of de afbeelding van het product. Aan kleuren, structuren en transparantie op foto’s en afbeeldingen kan geen garantie worden ontleend. Het is mogelijk dat er kleine kleurverschillen zijn tussen de gestuurde staal en het geleverde gordijn omdat gordijnstoffen van een verschillend verfbad soms van tint verschillen.
  • Wij confectioneren de gordijnen volgens de opgegeven maten. Stoffen ontstaan door het weven van garens in diverse soorten. Van nature zit er op deze garens en weefsels wat rek. Hierdoor kan het zijn dat de stof wat krimpt of uitzakt onder invloed van temperatuur, gewicht of vochtigheid. Een zogenaamde lengte-tolerantie van 1 á 2 cm is gebruikelijk.
  • Wij leveren de gordijnen “klaar om op te hangen”. Dit houdt in; volledig afgewerkt met zijnaden, onderzoom of loodveter, plooiband en verstelbare haken.
  • Door het vervoer kan het gebeuren dat er vouwen in de stof ontstaan. Deze trekken meestal na verloop van tijd vanzelf weg. Eventueel kan de stof licht gestreken worden als deze hiervoor geschikt is.

Klachten over je bestelling

Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er fouten gemaakt worden in de uitvoering van je bestelling of dat er fouten in de stof zitten. Dit is heel vervelend, maar helaas nooit helemaal te voorkomen. Wij doen onze uiterste best om alle klachten zo goed en snel mogelijk op te lossen.

Wat moet je doen als je een klacht hebt?

  • Stuur ons zo snel mogelijk na ontvangst van je gordijn, maar in ieder geval binnen 5 werkdagen, een mail met een goede omschrijving van je klacht.
  • Binnen 14 dagen ontvang je van ons een bericht over de manier waarop je klacht wordt afgehandeld. In de meeste gevallen gaat dit als volgt;
    • De geleverde gordijnen stuur je naar ons terug in een deugdelijke verpakking, met je adresgegevens en een omschrijving van de klacht.
    • Wij beoordelen de klacht en informeren je binnen maximaal 14dagen over onze bevindingen.
    • Wij vergoeden de verzendkosten als de klacht terecht is door het bedrag op je rekeningnummer over te maken.
  • Geaccepteerde klachten worden door ons voor zover redelijkerwijs mogelijk binnen 7 tot 14 dagen opgelost. Je ontvangt dan nieuwe of door ons herstelde gordijnen. Herstellen gebeurt alleen als de kwaliteit van de geleverde gordijnen hierdoor niet verandert. Mochten wij niet in staat zijn om je klacht binnen deze termijn af te handelen dan ontvang je hierover bericht en vindt er overleg plaats over een passende oplossing.
  • Heb je bij het bestellen een fout gemaakt dan kan je altijd contact met ons opnemen voor een offerte voor het herstellen van deze fout.  Na akkoord met de herstelkosten worden de gordijnen indien mogelijk binnen 7 tot 14 dagen na ontvangst van de betaling hersteld.


Het kan voorkomen dat je een fout maakt tijdens het bestellen van je gordijnen. Wij adviseren dan ook om bij twijfel altijd de infobuttons te gebruiken naast het bestelformulier en de informatie op onze bestelhulp pagina's te lezen. Zo kunnen veel fouten voorkomen worden. Is er toch iets niet goed gegaan neem dan contact met ons op via info@gordijn.nl, wellicht kunnen wij een oplossing bieden.

 Retourzending vanwege klacht

Als je een retourzending hebt, dan zorgt Gordijn.nl ervoor dat het product bij je thuis wordt opgehaald. NE DistriService neemt hiervoor contact met je op en maakt de afspraak op welke dag en tijdstip ze langskomen.

Voor vragen hierover kun je contact opnemen met Gordijn.nl.

4/22/2018 7:45:56 PM